• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Detta gör mig väldigt upprörd för de har ingen anledning att kolla upp dig el någon annan efter avslutad skuldsanering.
På den kopian jag fick stod bara årsinkomst och upplysning om skuldsaldo, anmärkningar osv med inget om lån eller historik på det.
Creditsafe redovisar väl inte lån och krediter tagna…vill jag minnas…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Då kan ju det Intrum sagt att de ville kolla ny skuldsättning inte stämma.
Ny skuldsättning spelar väl ingen roll ändå va?
Teoretiskt sätt kan man väl ha utmätning samtidigt som skuldsanering så länge som man kan betala allt? (Även om det blir typ omöjligt)
 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
de var så kundtjänst uttryckte sig i samtalet, jag upplevde samtalet som relativt flummigt och luddigt liksom svepte över frågorna jag ställde.

Att dom tagit upplysningar hit och dit när skuldsaneringen var aktiv har jag aldrig brytt mig så mycket om.
Däremot läste jag bara i denna tråd att dom inte får ta upplysning när skuldsaneringen är klar så då ringde jag upp dom helt enkelt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Då kan ju det Intrum sagt att de ville kolla ny skuldsättning inte stämma.
Nä exakt… dåligt upplysta kundtjänst medarbetare skulle jag vilja påstå ! Än mer så eftersom till Dig sa dom det var ett ”misstag”…
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ny skuldsättning spelar väl ingen roll ändå va?
Teoretiskt sätt kan man väl ha utmätning samtidigt som skuldsanering så länge som man kan betala allt? (Även om det blir typ omöjligt)
Nä det spelar ingen roll. Intrum eller något annat inkassobolag har heller inte med det att göra överhuvudtaget!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Nä det spelar ingen roll. Intrum eller något annat inkassobolag har heller inte med det att göra överhuvudtaget!
Vilket skitsnack från Intrum! Isf skulle ju varenda inkassobolag kunna pumpa ut upplysningar på alla bara för o kolla om folk har lån... Vad jag väljer göra efter min sanering har ju ingen annan m å göra..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Vilket skitsnack från Intrum! Isf skulle ju varenda inkassobolag kunna pumpa ut upplysningar på alla bara för o kolla om folk har lån... Vad jag väljer göra efter min sanering har ju ingen annan m å göra..
Exakt ! Det är detta som har gjort mig så engagerad i denna tråden, för jag tar de nästan personligt även då jag själv inte har drabbats (ännu). Min sanering är slut i mars, så då sker väl samma för mig och jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande OM det sker när min sanering är över. Att en kundtjänst medarbetare även säger att dom ”vill se så man inte har dragit på sig nya skulder” fick mig nästan topp tunnor rasande ! Vem f-n tror dom att dom är… :mad:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Exakt ! Det är detta som har gjort mig så engagerad i denna tråden, för jag tar de nästan personligt även då jag själv inte har drabbats (ännu). Min sanering är slut i mars, så då sker väl samma för mig och jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande OM det sker när min sanering är över. Att en kundtjänst medarbetare även säger att dom ”vill se så man inte har dragit på sig nya skulder” fick mig nästan topp tunnor rasande ! Vem f-n tror dom att dom är… :mad:
Nya skulder är inte ens ett villkor i skuldsaneringen..
Jag tror det var det i någon av de första uppsättningarna av lagen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp